Projekt:Podskupina za znanje

Iz BitnjeWiki
Skoči na: navigacija, iskanje

Težko bom svoje predloge zadovoljivo opisal v dokumenti. Za to bi potreboval predstavitev v živo. Upam, da je dovolj razumljivo zapisano. Če imate kakšno vprašanje, mi ga lahko pošljete kar po elektronski pošti .

Začel bom s 4. točko in sem vmes povezal tudi z drugimi točkami:

4. Revizija srednješolskih programov in prilagajanje potrebam gospodarstva.

Zadnjič je bil v oddaji, ki jo vodi Sašo Hribar, predstavljen poklic strojnik. Gospod, ki je predstavljal poklic, je dejal, da se želja po strojništvu pokaže skoraj v vseh ljudeh, ko so majhni. Začnemo se učiti tako, da najprej neko delujočo stvar razstavimo in si ogledamo, kako je sestavljena. Prepričan sem, da se dobro spominjamo, kako smo doma razstavljali razne stvari, najprej se je našla v kleti ali na podstrešju kakšna stara budilka, kasneje so bila to kolesa, pa mopedi. Problem pa je nastal, ko smo kakšno stvar razstavili tako, da je kasneje nismo mogli več sestaviti v delujoče stanje. Zato so nas (smo svoje otroke) starši pri teh raziskavah ovirali. Tudi v šolah se verjetno iz istega razloga takih metod ne uporabljamo.

Verjamem pa, da bi bile te metode učinkovite. In prav tukaj imamo vsaj eno dobro možnost. V šolah uporabimo odprtokodno programje. Ima prav vse dobre lastnosti: da se ga razstaviti in pogledati, kako je zgrajeno, lahko ga popravimo in oblikujemo po svojih željah in se s tem učimo. Ima pa eno veliko prednost pred mopedi: če ga pokvarimo enostavno vzamemo novega. Pa še nič ne stane.

V šolah se lahko uporabi veliko odprte kode. To so ugotovili tudi v inštituru OKO (http://www.institut-oko.si). Na njihovi spletni strani si lahko ogledamo tudi rezultate raznih raziskav in anket. V inštitutu OKO učitelji in drugi uporabniki po vsej Sloveniji dobijo svoj strokovno informacijski center, ki jim bo poleg svetovanja, priporočil in usmeritev, nudil vso potrebno strokovno, izobraževalno, organizacijsko in administrativno pomoč ter vsakdanjo operativno pomoč pri reševanju njihovih problemov. EU svojim članicam med drugim tudi priporoča strategijo spodbujati sodelovanje študentov v odprtokodni skupnosti (gradivo je bilo pripravljeno novembra 2006).

Na ta način bomo za prihodnost pripravili ljudi, ki se bodo znali uporabljati odprtokodne program in se hkrati tudi zavedali, zakaj so odprtokodni programi boljši od zaprtih in licenčnih programov. Prav gotovo bodo nekateri zaposleni tudi v javnih službah in bodo lažje uporabljali odprtokodno programje. Tukaj se dotaknem točke 1, to je racionalizacija poslovanja javnih zavodov.

Tonyja Stancot, ustanovitelj Center of Open Source&Government v Washingtonu, je razložil tudi:

Javne službe bi morale uporabljati odprtokodne rešitve. Predstavljajte si družbo, v kateri državljani ne bi imeli vpogleda v zakone, ne bi vedeli, kdaj kršijo predpise in kdaj so jim kratili pravice. Živimo v družbi, kjer programska oprema nadzoruje praktično vsak del našega življenja, administrativni postopki so tesno povezani z računalniki. Če nimamo vpogleda v delovanje, potem tudi ne moremo vedeti, ali deluje pravilno, nepristransko, ali nas obravnava korektno in po predpisih. Poleg tega državo plačujeno tudi zato, da razvija programje, v katero imamo kot državljani pravico vpogleda. Evropski Parlament že leta 2001 sprejel resolucijo, po kateri bi morali opustiti programsko opremo, ki ne dopušča dostopa do izvirne kode.

Poleg pravice pa s tem dosežemo tudi druge pozitivne učinke. Razliko v ceni med odprtokodnim in licenčnim programjem namenimo za:

Bistven je prispevek odprte kode k inovativnosti in k razvoju domače programske industrije. EU ima dobro utemeljeno strategijo odprte kode, Slovenija pa vanjo še ni dobro vključena.

Največja prednost odprte kode je povezovanje in uporaba znanja. Razvojni model odprte kode vzpodbuja izjemno inovativnost. To brez pridržkov priznava tudi Svetovna banka (glej Informatika in odprta koda).

Način izmenjave informacij in izkušenj, kot velja pri odprti kodi, je podlaga družbenega znanja. Vzemimo primer razvoja tiskarstva. Ko so izumili tiskarski stroj, so bile knjige še silno drave, pa vendar cenejše kot ročno prepisane. Srednji sloj je imel dostop do številnih del. To je bila revolucija. Cenejše so bile knjige, več jih je bilo, hitrejši je bil razvoj.

Če pogledamo po internetu, lahko najdemo kot vir znanja in informacij razne enciklopedije. Najbolj poznana komercialna enciklopedija je Britannica. Vedno bolj pa se ji postavlja ob rob prosta enciklopedija Wikipedia, ki pa jo že v marsičem prekaša. Britannica ima recimo 120.000 člankov, Wikipedia pa preko 1.000.000. Danes Wikipedijo že priznajo kot vir sklicevanja pri objavi raznih člankov.

Wikipedia temelji na tehnologiji Wiki, ki je:

Tehnologija Wiki je idealna za izmenjavo znanja, mnenj in izkušenj. Vanjo lahko dodajajo, spreminjajo in oblikujejo vsi. Možno je tudi del vsebine zaščititi (razni odloki, akti, zapisniki in podobni dokumenti, ki se ne smejo spreminjati).

Zato predlagam, da MOK postavi spletno stran po izgledu Wikipedije in na kateri bomo krajani (tudi šole) lahko:

Tukaj bi predlagal tudi, da predlagamo uporabo odprte kode tudi v osnovnih šolah. Sami pa lahko kot strateško točko začnemo z uporabo Wiki tehnologije že v osnovnih šolah.

Odprtokodno lahko imenujemo način razmišljanja. Če vsak posameznik prispeva nekaj malega v skupnost, potem lahko izkorišče vse, kar so v skupnosti prispevali tudi drugi. In to se navezuje na točko 8, neformalno učenje in motivacija mladih. Torej je že mlade potrebno motivirati v odprtokodnem duhu.

To, da posameznik prispeva malo in potem lahko uporablja vse, kar so prispevali ostali, lahko uporabimo še v enem primeru. In tudi ta primer je podlaga za znanje in tehnologijo. To so brezžične internetne dostopne točke po celotni občini. Posamezniki bi postavili pri sebi doma brezžično dostopno točko, do katere bi dovolili dostop tudi drugim, ki so prav tako postavili doma enake točke. Ker ne želim odkrivati tople vode naj povem, da v svetu že obstaja komuna, ki se ukvarja prav s tem. Imenuje se FON (http://www.fon.com). Kupiš dostopno točko, ki ima dva oddajnika. Eden je zasebni, kjer imaš vse zaščite, da si varen. Javni pa je odprt. Za vse, ki imajo kupljene te dostopne točke, je dostop zastonj, ostali pa plačajo. Cena dostopne točke je pb. 25€. Omrežje FON nastaja po celem svetu.

Za izvedbo omrežja FON v MOK se potrebuje samo:

Ti predlogi so dokaj enostavno izvedljivi in izredno poceni. Z izvedbo predlogov bi MOK postala prva občina v Sloveniji in s tem naredila največ za svojo promocijo. Znanje, ki bi ga pridobila na tem projektu, bi potem lahko prodajala ostalim občinam v regiji, če že ne v celotni Sloveniji. Prepričan sem, da bi se tehnoločki novo MOK s tem zelo dvignil.

Nekaj znancev, ki imajo otroke še v vrtcih, je omenilo, da pogreša možnosti učenja tujega jezika. Zavedajo se, da imajo možnost otroka vpisati na tečaj tujega jezika v drugih ustanovah. na te tečeje pa je potrebno otroke voziti in za to je potreben čas, ki pa ga dandanes kronično primanjkuje. Mogoče ne bi bilo slabo razmisliti o tem, da bi (seveda proti plačilu) v vrtce uvedli možnost učenja tujega jezika.

Če predloge strnem, potem so:

predlog 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
Odprta koda v SŠ xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx
Odprta koda v VŠ xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx
Odprta koda v MOK xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx
wiki v šolah xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx
wiki v MOK xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx
FON (brezžični)
- poskusno ena KS xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx
- MOK xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx

Viri

Želim dodati članek | Spisek internetnih strani | www.bitnje.si | Peskovnik
Osebna orodja
Imenski prostori
Različice
Dejanja
Navigacija
notranje povezave
obvestila
Pripomočki