Novice:Prispevek o prometu

Iz BitnjeWiki
Skoči na: navigacija, iskanje

Stanislav Jesenovec

Vsebina

Kako hitro voziti od Zgornjih Bitenj do Žabnice?

Na posvetu o prometu v MO Kranj novembra lani sem med drugim dejal:
Rad bi poznal človeka, ki je omejil hitrost na glavni cesti od Zg. Bitenj do Žabnice, na 50 km/h, brez oznak (razen tabel za kraje), kar povzroča neprestano prehitevanje kogarkoli in v kakršnikoli okoliščinah. Tisti, ki se omejitve držimo, smo sedaj dodatno izpostavljeni. Ta pripomba še bolj velja za odcep Dorfarje-Škofja Loka, ki ima na večini svojega poteka pločnike in domnevam, da tu ni nobene potrebe po taki radikalni omejitvi hitrosti. Je pa potrebno notranje ceste, ki so vzporedne z glavno cesto v Bitnjah in Žabnici, odpreti in usposobiti, tako, da bi lahko vozili tudi po njih. Hitrost je bila zmanjšana s 60 na 50 km/h in sedaj se moraš resnično prizadevati, da lahko držiš to hitrost. Naj pa pri tem dodam, da bi jo jaz osebno spoštoval vedno, ne glede na vozilo, s katerim sem se vozim. Ta odločitev ima lahko tehnološko, ali prometno ali pravno-prometno pozitiven učinek, realno pa je vprašanje, kakšne posledice bo povzročala v prometu.
Potem, ko sem prebral in si ogledal ilustracije v zelo dobrem priročniku DOBER VOZNIK BOM, ki ga je izdala Primotehna iz Maribora in so ga sestavili Peter Breznik, mag. Borut Boc, Franc Jurman in Brane Šimenc, sem slednjemu postavil pisno vprašanje kakšne hitrosti so glede na oznake na terenu dovoljene na omenjenem odseku. Po spodnji ilustraciji, ki je objavljena in komentirana na 99. strani priročnika, je dovoljeno voziti tu tudi 90 km na uro, saj na nekaterih odsekih (smer Zg. Bitnje-Žabnica) ni prometnih oznak, ki bi določale omejitve na nižje hitrosti. To sem po nasvetu gospe Tatjane Kocijančič iz MO Kranj pisno povprašal tudi slednjega, a še vedno nisem prejel nobenega odgovora. Zato dajem pobudo svetnikom iz KS Bitnje, da to vprašanje izpostavijo na seji sveta kot svetniško vprašanje in seveda tudi vprašanje, kako bodo letos sanirali to cesto, ki je prepolna ugreznjenih kolesnic.

Pobuda-Hitrost 1.jpg
Trajanje omejitev hitrosti, če se znaki ne ponavljajo.

Pobuda-Hitrost 2.jpg

Pobuda-Hitrost 3.jpg
Smer Zgornje Bitnje – Žabnica (zgoraj) ima drugačne prometno označevalne lastnosti kot smer Žabnica- Zgornje Bitnje (spodaj). Če so pri prvi tudi s prometnimi znaki opredeljeni priključki na javno cesto, pa je pri drugi potrebno opredeliti, kateri priključek je tak, da ni le nekategorizirana cesta oziroma dovozna pot do objekta ali zemljišča, ali kolovozna pot. Ob tem naj dodam še misel, ki je bila izrečena na okrogli mizi MO SDS Kranj, da pričakujejo, da se bodo občani odločneje zavzemali za svoje pravice. Mednje vsekakor sodi tudi varnost. (Foto: Stanislav Jesenovec)



Stanislav J.

Ta prispevek sem posredoval MO Kranj oziroma gospodu Branetu Šimencu, višjemu svetovalcu oddelka za razvoj in investicije Mestne občine Kranj in predsedniku AMD Kranj, ki ima naslednje mnenje o izpostavljeni problematiki.

Brane Š.

Spoštovani!

Najprej hvala lepa za posredovano vprašanje. V spremnem dopisu se sprašujete, kdo je omejil hitrost na glavni cesti od Z. Bitenj do Žabnice na 50 km/h. Cesta o kateri govorimo je državna cesta in skladno z določili Zakona o javnih cestah je država (v njenem imenu Direkcija Republike Slovenije za ceste ) tista, ki je dolžna skrbeti tudi za prometno signalizacijo. Vprašanje, zakaj je skozi Bitnje 50 km/h morate nasloviti na DRSC. Predvidevam, da zaradi gostote prometa in posledičnega prečkanja ceste pešcev, traktorjev ipd.. Če pokomentiram postavljeno prometno signalizacijo na območju Mestne občine Kranj-državna cesta na relaciji Zgornje Bitnje-Žabnica in obratno, lahko ugotovim, da je s postavljeno prometno signalizacijo za naselje najvišja dovoljena hitrost omejena na največ 50 km/h. Dilem o tem, da voznik na tem odseku lahko vozi več kot 50 km/h po mojem mnenju ni. Sanacija vozišča (ugreznjenost vozišča zaradi kolesnic) pa ravno tako spada med probleme, za katere je zadolžena država.

Lep pozdrav!

Brane ŠIMENC

Stanislav J.

Zagotovil sem mu, da bom o tem povprašal tudi direkcijo SVN (RS po ISO 3166 pomeni Republiko Srbijo) za ceste, ki je odgovorna za cesto Kranj-Škofja Loka. Naj še navedem, da je župan MO Kranj Damnijan Perne na srečanju ob čaju (ki pa ni bil postrežen) v sredo 7. 4. omenil, da občina priganja direkcijo, da bi uredila pločnik in kolesarsko stezo od Labor do Bitenj. Prav tako pa je potrebno nanjo nasloviti pobudo, ki jo je dal v razpravi Leon Pintar, da zaradi varnosti kolesarjev pobrusijo ostre robove tonalitnih robnikov ob njenih cestah. Razumel sem, da naj bi za občinske, poskrvbela občina in tako znatno povečala varnost udeležencev prometa in posredno zmanjšala pritisk avtomobilov na mestno jedro.

Stanislav Jesenovec

Odgovor Direkcije RS za ceste

Spoštovani, v nadaljevanju vam posredujemo odgovor na vaše vprašanje glede omejitev hitrosti na cesti Zgornje Bitnje - Žabnica.

Krajevne table in s tem splošne omejitve hitrosti 50 km/h križišče ne razveljavi. To velja za znake za omejitev hitrosti (in ostale prepovedi). Krajevne table so sicer postavljene:

Naselja si sledijo eno za drugim, zato se ne postavlja konec prvega in takoj začetek drugega naselja ampak v podobnih primerih samo začetek drugega (tretjega itd.) naselja. Voznik, ki pelje mimo krajevne table, mora upoštevati omejitev, dokler ne vidi preklica - to pa je šele v Žabnici. Od Zgornjih Bitenj do konca Žabnice torej velja 50 km/h.

Komentar je tukaj enak, omejitev voznje 50 km/h pa velja od Žabnice do konca naselja Zgornje Bitnje.

V skladu z navedenim ocenjujemo, da je prometna signalizacija na tem delu ustrezna.

Lep pozdrav,

Nina Rangus, univ. dipl. kom.
Služba za odnose z javnostmi
Direkcije RS za ceste

Želim dodati članek | Spisek internetnih strani | www.bitnje.si | Peskovnik
Osebna orodja
Imenski prostori
Različice
Dejanja
Navigacija
notranje povezave
obvestila
Pripomočki