Novice:Krpanje ceste 28.10.2011

Iz BitnjeWiki
Skoči na: navigacija, iskanje

Stanislav Jesenovec
Le zakaj sem pticam odvzel lužo?
Pred kar burno izvedbo popravila močno poškodovanega in iznakaženega dela ceste med hišama Zgornje Bitnje 53 (Slavko Šilar) in Zgornje Bitnje 54 (Jenko/Jenšterle), ki je bilo že nekajkrat razrezano, ima udrtino in je tudi drugače poškodovano, zaradi česar na njej nastajajo velike luže in je tudi prometno nevarno, sem poslal na Komunalo Kranj gospe Klari Škrabec nekaj e-dopisov, v katerih sem opozoril tudi na druge poškodbe cest po naši KS, nisem zaznal, da bi se kdo potegoval za ureditev te poškodbe. Poleg že omenjenih smo neposredni koristniki te ceste v neposrednem območju križišča tudi štiričlanska družina Guzelj in Jože Bevc z istega naslova ter midva z ženo. Štirinajstega septembra sem poslal ponovno e-pismo na komunalo gospe Klari Škrabec, ki je v tem podjetju zadolžena za stike z javnostjo, s katero že nekaj let dobro sodelujem. Tudi in predvsem zaradi tega, ker profesionalno in ljubeznivo opravlja svoje naloge. Ona je prošnjo poslala Janezu Lukanu iz Komunale Kranj, ki pa ji je odgovoril, da naj me napoti k Aleksandru Deliču na MO Kranj, ki si bo poškodbe ogledal in tudi, zaradi pomanjkanja sredstev, določil način in čas popravila le teh. Iz komunale je z e-dopisom moja prošnja potovala v občinsko upravo k omenjenemu strokovnemu sodelavcu za investicije urada za gospodarstvo in gospodarske javne službe. Prvi mož urada mag. Marko Hočevar mi je 28. oktobra ob 7:33, nekaj minut pred ropotom, ki sem ga zaslišal na cesti, poslal e-dopis: »Zaradi omejenih finančnih sredstev smo urejanje omenjenega odseka prestavili v leto 2012. Odločitev je bila sprejeta tudi na podlagi strokovne ocene in ogleda Komunale.«
Na srečo papir vse prenese, v naravi pa se zgodi drugače.
Prva ekipa Komunale Kranj je pod vodstvom g. Milana, za katerega sem bil, kljub osebni predstavitvi, kot pobudnik in nosilec akcije s tega območja premalo pomemben, da bi mi povedal priimek in, da bi mi razložil, kaj nameravajo in smejo narediti in po čigavem nalogu, je na dveh mestih zrezkala poškodovani asfalt. Osebno se s tem nisem strinjal, saj bi morali vendar opraviti delo tako, da bi odstranili še neposredna žarišča novih poškodb kar obremenjenega prihoda h križišču. Ne nazadnje sem dolga leta sodeloval s Cestnim podjetjem Ljubljana, z SCT, z VGP Hidrotehnik Ljubljana in še kom iz gradbene in cestarske stroke in bil kot edini novinar in oglaševalec nagrajen z obiskom gradbišč v Iraku v družbi vseh odgovornih urednikov slovenskih dnevnikov, radia in TV. Milan, ki je morda iz Bitenj, je bil neomajen in mi ni želel povedati, kakšno naročilo imajo. Prisluhnil pa je upravljalcu rezkalnega stroja, ki se je pokazal iz kabine in mi ukazal, da ga ne smem fotografirati? Pa je bil le na delovnem mestu javnega podjetja. Žal se je v pogovor vmešal tudi človek, ki v letih, odkar živim tu, ni niti z eno potezo poskrbel za odpravo teh poškodb, in ga je tudi tokrat skrbelo le za »šaht.« Vodja skupine je to seveda izkoristil in morda odhitel predčasno z ekipo z mesta, ki naj bi ga sanirali. Potem je prispela skupina asfalterjev, za katero bi lahko zlobno napisal, da je bila sestavljena po sistemu 1:7 iz časa SFRJ. Pa ne po narodnosti, ampak po poteku dela. Kot novinar in pobudnik za akcijo, sem po osebni predstavitvi seveda potek dela fotografiral. A, glej nerodnost, na tovornjaku je bilo znatno premalo temeljnega asfalta za rezkano površino. Tokratni vodja skupine, oblečen v službeno oblačilo z oznako Komunala Kranj, se ni želel niti predstaviti, niti povedati, kaj bodo naredili, skratka, ni želel komunicirati, ampak je očitno čakal le na aplavz ženske osebe z balkona, da mu bo potrdila, da je bojda junak. Dela – najbrž zaradi premalo pripeljanega asfalta – in po trditvi vodje te skupine prevelike površine rezkanega cestišča (!?), kar je menda dobrohotno odredil vodja prve skupine, drugi pa je grozil, da bo dal na cesto asfalta v antisorazmerju z mojim fotografiranjem – niso dokončali. Medtem ko sem jaz imel ves čas pogum, da sem se predstavil, je imel prvi polovični pogum, drugi pa, …? Kaj pa, če bi ga na koncu rad pohvalil zaradi skrbno opravljenega dela?
Zapisal sem torej, skupina je pobrala šila in kopita ter pustila nedokončano delo. Nihče od lokalnih sogovornikov mi v kasnejšem pogovoru ni omenil, da so napovedali, da se bodo vrnili.
O ravnanju vodje prve in druge skupine sem takoj pisno obvestil Komunalo Kranj, o ravnanju drugega pa tudi MO Kranj oziroma vodjo urada mag. Marka Hočevarja z aktualnima posnetkoma položaja na cesti. Da je to verjetno učinkovalo, se je pokazalo s tem, ko je skupina asfalterjev ponovno prispela na, recimo temu, delovišče in opravila delo do konca. Brez neznanega vodje. Iz Komunale Kranj so se mi upravičili zaradi ravnanja njihovih vodij. Upam, da bodo proti njim tudi ukrepali tako, kot sem predlagal. Prvemu, naj zaračunajo menda preveliko površino (!) rezkanega cestišča, drugemu pa slabo planiranje potrebne količine temeljnega asfalta. Zaradi obnašanja v oblačilu z oznako podjetja, pa sem predlagal disciplinski ukrep. Ob petkih je prav priročna in mnogokrat uporabljena prekinitev delovnega razmerja za neposlušne delavce.
Zakaj sem to napisal?
Zato, ker nobena stvar ne nastane sama od sebe. Ker sem za splošno dobro, res da samoiniciativno, uporabil kar nekaj časa, imel tudi nekaj finančnih in materialnih stroškov in ne nazadnje, doživel kar štiri šoke: vpletanje v dogajanje človeka, ki ga je zanimal le šaht, ženske, ki je ploskala napačnemu igralcu ter dveh vodij ekip, ki po Klausu Moellerju, guruju danskega trženja, očitno nista primerna za to delovno mesto. Nisem še slišal, da v Komunali Kranj ne bi dobili plač in drugih delavcem pripadajočih denarnih, materialnih ali časovnih dobrin, zato sem kot ozaveščeni in aktivni občan MO Kranj, kot novinar ter kot krajan Bitenj pričakoval dostojno obnašanje vodij skupin. Kot krajan pa od ljudi, ki jim bo odprava teh poškodb koristila pri vsakodnevnem življenju, tudi primerno trenutno podporo. Nedavno sem bral v Pogledih odličen komentar Vojka Flegarja o (ne)pravnosti naše države. Absolutno se strinjam z njegovo ugotovitvijo, pravnost ali nepravnost oblikujemo vsi državljani, ki ne spoštujemo ugotovitve menda domoljubnega pesnika, da je Država zato, da se nečesa držimo!
Sedaj mi je dejansko žal, da sem pticam odvzel lužo, v kateri so se rade oprhale ali morda celo napile, ne prav čiste tekočine, kljub bližnjemu šahtu.

Foto: Stanislav Jesenovec
Krpanje ceste 1.JPG
Ali ni bilo naročeno tudi rezkanje drugih dveh delov poškodovanega cestišča na tem mestu?

Krpanje ceste 3.JPG
Zakaj so pripeljali premalo grobega asfalta?

Krpanje ceste 4.JPG
Le delno izvedeno, žal tajno občinsko naročilo. Kdo mu je določil tajnost?

Krpanje ceste 2.JPG
Še v BiH-Republiki Srbski cestarji/ komunalci bolje opravijo tako delo. Če ne verjamete, priporočam izlet v Prijedor.

Osebna orodja
Imenski prostori
Različice
Dejanja
Navigacija
notranje povezave
obvestila
Pripomočki