Novice:Prispevek o prometu
Stanislav Jesenovec
Vsebina |
Kako hitro voziti od Zgornjih Bitenj do Žabnice?
Na posvetu o prometu v MO Kranj novembra lani sem med drugim dejal:
Rad bi poznal človeka, ki je omejil hitrost na glavni cesti od Zg. Bitenj do Žabnice, na 50 km/h, brez oznak (razen tabel za kraje), kar povzroča neprestano prehitevanje kogarkoli in v kakršnikoli okoliščinah. Tisti, ki se omejitve držimo, smo sedaj dodatno izpostavljeni. Ta pripomba še bolj velja za odcep Dorfarje-Škofja Loka, ki ima na večini svojega poteka pločnike in domnevam, da tu ni nobene potrebe po taki radikalni omejitvi hitrosti. Je pa potrebno notranje ceste, ki so vzporedne z glavno cesto v Bitnjah in Žabnici, odpreti in usposobiti, tako, da bi lahko vozili tudi po njih. Hitrost je bila zmanjšana s 60 na 50 km/h in sedaj se moraš resnično prizadevati, da lahko držiš to hitrost. Naj pa pri tem dodam, da bi jo jaz osebno spoštoval vedno, ne glede na vozilo, s katerim sem se vozim. Ta odločitev ima lahko tehnološko, ali prometno ali pravno-prometno pozitiven učinek, realno pa je vprašanje, kakšne posledice bo povzročala v prometu.
Potem, ko sem prebral in si ogledal ilustracije v zelo dobrem priročniku DOBER VOZNIK BOM, ki ga je izdala Primotehna iz Maribora in so ga sestavili Peter Breznik, mag. Borut Boc, Franc Jurman in Brane Šimenc, sem slednjemu postavil pisno vprašanje kakšne hitrosti so glede na oznake na terenu dovoljene na omenjenem odseku. Po spodnji ilustraciji, ki je objavljena in komentirana na 99. strani priročnika, je dovoljeno voziti tu tudi 90 km na uro, saj na nekaterih odsekih (smer Zg. Bitnje-Žabnica) ni prometnih oznak, ki bi določale omejitve na nižje hitrosti. To sem po nasvetu gospe Tatjane Kocijančič iz MO Kranj pisno povprašal tudi slednjega, a še vedno nisem prejel nobenega odgovora. Zato dajem pobudo svetnikom iz KS Bitnje, da to vprašanje izpostavijo na seji sveta kot svetniško vprašanje in seveda tudi vprašanje, kako bodo letos sanirali to cesto, ki je prepolna ugreznjenih kolesnic.
Trajanje omejitev hitrosti, če se znaki ne ponavljajo.
Smer Zgornje Bitnje – Žabnica (zgoraj) ima drugačne prometno označevalne lastnosti kot smer Žabnica- Zgornje Bitnje (spodaj). Če so pri prvi tudi s prometnimi znaki opredeljeni priključki na javno cesto, pa je pri drugi potrebno opredeliti, kateri priključek je tak, da ni le nekategorizirana cesta oziroma dovozna pot do objekta ali zemljišča, ali kolovozna pot.
Ob tem naj dodam še misel, ki je bila izrečena na okrogli mizi MO SDS Kranj, da pričakujejo, da se bodo občani odločneje zavzemali za svoje pravice. Mednje vsekakor sodi tudi varnost.
(Foto: Stanislav Jesenovec)
Stanislav J.
Ta prispevek sem posredoval MO Kranj oziroma gospodu Branetu Šimencu, višjemu svetovalcu oddelka za razvoj in investicije Mestne občine Kranj in predsedniku AMD Kranj, ki ima naslednje mnenje o izpostavljeni problematiki.
Brane Š.
Spoštovani!
Najprej hvala lepa za posredovano vprašanje. V spremnem dopisu se sprašujete, kdo je omejil hitrost na glavni cesti od Z. Bitenj do Žabnice na 50 km/h. Cesta o kateri govorimo je državna cesta in skladno z določili Zakona o javnih cestah je država (v njenem imenu Direkcija Republike Slovenije za ceste ) tista, ki je dolžna skrbeti tudi za prometno signalizacijo. Vprašanje, zakaj je skozi Bitnje 50 km/h morate nasloviti na DRSC. Predvidevam, da zaradi gostote prometa in posledičnega prečkanja ceste pešcev, traktorjev ipd.. Če pokomentiram postavljeno prometno signalizacijo na območju Mestne občine Kranj-državna cesta na relaciji Zgornje Bitnje-Žabnica in obratno, lahko ugotovim, da je s postavljeno prometno signalizacijo za naselje najvišja dovoljena hitrost omejena na največ 50 km/h. Dilem o tem, da voznik na tem odseku lahko vozi več kot 50 km/h po mojem mnenju ni. Sanacija vozišča (ugreznjenost vozišča zaradi kolesnic) pa ravno tako spada med probleme, za katere je zadolžena država.
Lep pozdrav!
Brane ŠIMENC
Stanislav J.
Zagotovil sem mu, da bom o tem povprašal tudi direkcijo SVN (RS po ISO 3166 pomeni Republiko Srbijo) za ceste, ki je odgovorna za cesto Kranj-Škofja Loka. Naj še navedem, da je župan MO Kranj Damnijan Perne na srečanju ob čaju (ki pa ni bil postrežen) v sredo 7. 4. omenil, da občina priganja direkcijo, da bi uredila pločnik in kolesarsko stezo od Labor do Bitenj. Prav tako pa je potrebno nanjo nasloviti pobudo, ki jo je dal v razpravi Leon Pintar, da zaradi varnosti kolesarjev pobrusijo ostre robove tonalitnih robnikov ob njenih cestah. Razumel sem, da naj bi za občinske, poskrvbela občina in tako znatno povečala varnost udeležencev prometa in posredno zmanjšala pritisk avtomobilov na mestno jedro.
Stanislav Jesenovec
Želim dodati članek | | Spisek internetnih strani | | www.bitnje.si | | Peskovnik |