Novice:Prispevek o prometu - aktualiziran

Iz BitnjeWiki
(Primerjava redakcij)
Skoči na: navigacija, iskanje
(New page: ==Le naša urejenost, je, oziroma bo, naša varnost == Na 3. strokovnem posvetu »VARNO V NAŠA MESTA«, ki ga je 25. novembra organiziral Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu MO...)
 
 
(6 vmesnih redakcij 1 uporabnika ni prikazanih)
Vrstica 1: Vrstica 1:
==Le naša urejenost, je, oziroma bo, naša varnost ==
+
Stanislav Jesenovec
Na 3. strokovnem posvetu »VARNO V NAŠA MESTA«, ki ga je 25. novembra organiziral Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu MO Kranj, smo lahko slišali zanimiva in določna  uvodna razmišljanja  '''Tatjane Kocijančič''' o tem, da »Prometna preventiva ne daje napredka«, '''Boštjana Smoleja''' iz Glavne policijske uprave o »Trenutni prometni situaciji v Republiki Sloveniji«, '''Aljoša Jazbeca''' iz Policijske uprave Kranj z naslovom »Prometno varnostna ocena na območju PU Kranj«, nato je '''Robert Štaba''' spregovoril o namenu Zavoda varna pot ter o Zgledih v družini.  
+
==Kako hitro voziti od Zgornjih Bitenj do Žabnice?==
<Br>'''Franc Jurman''' iz Zveze šoferjev in avtomehanikov Kranj nastopil s temo »Izboljšajmo preventivo«. '''Rok Lombar''' iz Kluba študentov Kranj je predstavil »Prometno- preventivo skozi oči dijakov in študentov« . Iz zavoda za šolstvo je o »Prometni vzgoji v osnovni šoli« spregovorila '''Marta Novak'''. Njej sem sledil z referatom  »Nedomišljenost vzgojno-oglaševalskih sporočil«, ki pa sem ga sestavil iz treh sklopov. V prvem sem nanizal opažanja  o poteku prometa v naši okolici. Navedel sem: » 
+
'''Na posvetu po prometu v MO Kranj novembra lani sem med drugim dejal:'''
<Br>Na območju, kjer živim, to je stanovanjsko, vaško, primestno območje Zgornjih Bitenj do Žabnice in Škofje Loke in potem, seveda skozi Stražišče proti Kranju, kjer se velikokrat pojavljam kot novinar, predavatelj in tudi kot občan, bi opozoril na naslednja opažanja v mikro okolici.  
+
<Br>Rad bi poznal človeka, ki je omejil hitrost  na glavni cesti od Zg. Bitenj do Žabnice, na 50 km/h, brez  oznak (razen tabel za kraje), kar povzroča neprestano prehitevanje kogarkoli in v kakršnikoli okoliščinah. Tisti, ki se omejitve držimo, smo sedaj dodatno izpostavljeni. Ta pripomba še bolj velja za odcep Dorfarje-Škofja Loka, ki ima na večini svojega poteka pločnike in domnevam, da tu ni nobene potrebe po taki radikalni omejitvi hitrosti. Je pa potrebno notranje ceste, ki so vzporedne z glavno cesto v Bitnjah in Žabnici, odpreti in usposobiti, tako, da bi lahko vozili tudi po njih. Hitrost je bila zmanjšana s 60 na 50 km/h in sedaj se moraš resnično prizadevati, da lahko držiš to hitrost. Naj pa pri tem dodam, da bi jo jaz osebno spoštoval vedno, ne glede na vozilo, s katerim sem se vozim. Ta odločitev ima lahko tehnološko, ali prometno ali pravno-prometno pozitiven učinek, realno pa je vprašanje, kakšne posledice bo povzročala v prometu.  
 +
<Br>Potem, ko sem prebral in si ogledal ilustracije v zelo dobrem priročniku DOBER VOZNIK BOM, ki ga je izdala Primotehna iz Maribora in so ga sestavili Peter Breznik, mag. Borut Boc, Franc Jurman in Brane Šimenc, sem slednjemu postavil pisno vprašanje kakšne hitrosti so glede na oznake na terenu dovoljene na omenjenem odseku. Po spodnji ilustraciji, ki je objavljena in komentirana na 99. strani priročnika, je dovoljeno voziti tu tudi 90 km na uro, saj na nekaterih odsekih (smer Zg. Bitnje-Žabnica) ni prometnih oznak, ki bi določale omejitve na nižje hitrosti. To sem po nasvetu gospe Tatjane Kocijančič iz MO Kranj pisno povprašal tudi slednjega, a še vedno nisem prejel nobenega odgovora. Zato dajem pobudo svetnikom iz KS Bitnje, da to vprašanje izpostavijo na seji sveta kot svetniško vprašanje in seveda tudi vprašanje, kako bodo letos sanirali to cesto, ki je prepolna ugreznjenih kolesnic.
 
<Br>
 
<Br>
#Doživljamo »čudovito« divjanje tovornjakov in gradbenih strojev.  Ob tem si postavljam vprašanje, po katerih notranjih vaških poteh in cestah sploh lahko vozijo tako težko težka vozila in stroji z materialom, ki ga prevažajo?
+
<Br>[[Slika:Pobuda-Hitrost_1.jpg|480px]]
#V Bitnju oziroma Bitnjah  razen naju z ženo in morda še koga, ki se je priselil, nihče ne vključi smernih kazalcev. Ne glede na to, koliko ovinkov bo izpeljal. 
+
<Br>Trajanje omejitev hitrosti, če se znaki ne ponavljajo.
#Malokdo in malokje še spoštuje označeno omejitev 30 km na uro. Navedena je za celotno območje Bitenj.
+
#Traktorji, ni pomembno kaj vozijo, s kako širokim priključkom vozijo, kako dolg ali visok je priključek ali tovor, so med vožnjo več ali manj brez svetlobnih oznak, zelo poredko pa imajo prižgano vrtečo luč.
+
#Sprehodi mamic z otroškimi vozički, če so same ali s kolegicami, so praviloma po večini širine  poti ali ceste. Upamo, da bomo hitrost omejili na 10 km, da bodo lahko gospe zajemale še enkrat večjo površino po cesti. Praviloma tudi niso označene z ničemer, s čimer bi na svojo prisotnost pravočasno opozorile druge udeležence v  prometu.
+
#Kljub stotinam kresničk in odsevnih trakov, ki so bile razdeljene tudi na tem območju, je nas morda toliko krajanov (prsti obeh rok), ki jih uporabljamo.
+
#Veliko je uničenih bankin ali robov poti in cest. Na eni strani zaradi tega, ker je nekdo speljal padavinsko vodo  na javno cesto ali zato, ker pozimi s svojih dvorišč oziroma zasebnih površin mečejo sneg na cestišče, da potem uničuje javno dobro. 
+
#Rad bi poznal človeka, ki je omejil hitrost od Zg. Bitenj do Žabnice, na 50 km, brez  oznak (razen oznak za kraje), ki povzroča neprestano prehitevanje kogarkoli in v kakršnikoli okoliščinah. Tisti, ki se omejitve držimo, smo sedaj trikrat bolj izpostavljeni, kot vsi tisti, ki divje prehitevajo. Ta pripomba še bolj velja za odcep Žabnica-Škofja Loka, saj tam ni nobene potrebe po taki radikalni omejitvi. Je pa potrebno notranje ceste, ki so vzporedne z glavno cesto v Bitnjah in Žabnici, odpreti in usposobiti, tako, da bi lahko vozili tudi po njih. Hitrost je bila omejena s 60 na 50 km in sedaj se moraš resnično prizadevati, da lahko držiš to hitrost. Naj pa pri tem dodam, da bi jo jaz osebno spoštoval vedno, ne glede na vozilo, s katerim sem se, se, oziroma se bom kmalu vozil.  
+
<Br>Ta odločitev ima lahko tehnološko, ali prometno ali  pravno-prometno pozitiven učinek, realno pa je vprašanje, kakšne posledice bo povzročal v prometu.
+
==Policija ne bo več svetovala, ampak bo kaznovala==
+
Po razpravi, v kateri je sodelovalo še več predstavnikov  Ministrstva za notranje zadeve, Ministrstva za promet in zveze ter izvajalcev temeljnega usposabljanja voznikov in  poučevanja šolarjev o tem, smo lahko slišali morda že dolgo pričakovano prepotrebno opredelitev.  Prometno preventivo je potrebno izvajati poklicno. To ni naloga policije. Policija pa mora opravljati le nadzor in kurativo. Pri tem so bili vsi  enotni, da morajo tožilstva in sodišča prometne nesreče – še posebej s smrtnimi žrtvami, ki jih je na srečo vse manj – obravnavati hitro in prednostno. Tudi zaradi tistih, ki so nesreče povzročili. Da bo na prometnem področju nastopila nova filozofija obravnave, pa bodo pomagali štirje zakoni, v katerih bodo samostojno in celovito obdelani vsi pojavi, ki se kažejo pri izgradnji in vzdrževanju cest, upravljanju s prometom, ter materialnimi in človeškimi udeleženci v njem. Ob tem so se strinjali tudi z mojim mnenjem, da se šolanje za sodelovanje v prometu ne zaključi z opravljenimi izpiti za voznika (posebej so izpostavili F kategorijo), ampak, da bo potrebno zaradi številnih novosti v poteku prometa vpeljati tudi formalizirano »vseživljenjsko« izpopolnjevanje vseh voznikov.
+
==Koliko je vredno življenje hčerke ali sina?==
+
Ob tem pa le še misel, ali je življenje vašega otroka res tako malo vredno, da ste skrajno varčni pri številu ur, ki naj jih odpelje za pridobitev vozniškega izpita. Kaj pa, če je v njegovem prehitrem dojemanju prometa in upravljanja vozil tudi po izpitu luknja, ki ga bo lahko (pre)kmalu za manj ali dalj časa uvrstila med (prometne) invalide ali pa zahtevala celo večno slovo od njega. »Žalostno pa je, da je že od Antona M. Slomška, preko Janeza E. Kreka do danes, alkohol tako usoden za ljudi v Sloveniji,«sem izpostavil v repliki na nekatera izvajanja,« še posebej danes, ko smo v marsičem v podobnih težavah kot v času omenjenega prvega in drugega očeta Slovencev.  
+
 
<Br>
 
<Br>
<Br>Besedilo in foto: Stanislav Jesenovec
+
<Br>[[Slika:Pobuda-Hitrost_2.jpg|640px]]
 +
<Br>
 +
<Br>[[Slika:Pobuda-Hitrost_3.jpg|640px]]
 +
<Br>Smer Zgornje Bitnje – Žabnica (zgoraj) ima drugačne prometno označevalne lastnosti kot smer Žabnica- Zgornje Bitnje (spodaj). Če so pri prvi tudi s prometnimi znaki opredeljeni priključki na javno cesto, pa je pri drugi potrebno opredeliti, kateri priključek je tak, da ni le nekategorizirana cesta oziroma dovozna pot do objekta ali zemljišča, ali kolovozna pot.
 +
Ob tem naj dodam še misel, ki je bila izrečena na okrogli mizi MO SDS Kranj, da pričakujejo, da se bodo občani odločneje zavzemali za svoje pravice. Mednje vsekakor sodi tudi varnost. 
 +
(Foto: Stanislav Jesenovec)
  
[[Slika:Stanislav_J_2010_1.jpg|320px]]
 
[[Slika:Stanislav_J_2010_1.jpg|320px]]
 
[[Slika:Stanislav_J_2010_1.jpg|320px]]
 
  
 +
*[[Media:Pobuda-hitrost.pdf|Original prispevek v pdf-ju]]
 
<Br>
 
<Br>
 
<Br>
 
<Br>
 
 
 
{{KS footer}}
 
{{KS footer}}
 
[[Kategorija:KS]]
 
[[Kategorija:KS]]
 
[[Kategorija:Novice]]
 
[[Kategorija:Novice]]

Trenutna redakcija s časom 11:17, 3. april 2010

Stanislav Jesenovec

Kako hitro voziti od Zgornjih Bitenj do Žabnice?

Na posvetu po prometu v MO Kranj novembra lani sem med drugim dejal:
Rad bi poznal človeka, ki je omejil hitrost na glavni cesti od Zg. Bitenj do Žabnice, na 50 km/h, brez oznak (razen tabel za kraje), kar povzroča neprestano prehitevanje kogarkoli in v kakršnikoli okoliščinah. Tisti, ki se omejitve držimo, smo sedaj dodatno izpostavljeni. Ta pripomba še bolj velja za odcep Dorfarje-Škofja Loka, ki ima na večini svojega poteka pločnike in domnevam, da tu ni nobene potrebe po taki radikalni omejitvi hitrosti. Je pa potrebno notranje ceste, ki so vzporedne z glavno cesto v Bitnjah in Žabnici, odpreti in usposobiti, tako, da bi lahko vozili tudi po njih. Hitrost je bila zmanjšana s 60 na 50 km/h in sedaj se moraš resnično prizadevati, da lahko držiš to hitrost. Naj pa pri tem dodam, da bi jo jaz osebno spoštoval vedno, ne glede na vozilo, s katerim sem se vozim. Ta odločitev ima lahko tehnološko, ali prometno ali pravno-prometno pozitiven učinek, realno pa je vprašanje, kakšne posledice bo povzročala v prometu.
Potem, ko sem prebral in si ogledal ilustracije v zelo dobrem priročniku DOBER VOZNIK BOM, ki ga je izdala Primotehna iz Maribora in so ga sestavili Peter Breznik, mag. Borut Boc, Franc Jurman in Brane Šimenc, sem slednjemu postavil pisno vprašanje kakšne hitrosti so glede na oznake na terenu dovoljene na omenjenem odseku. Po spodnji ilustraciji, ki je objavljena in komentirana na 99. strani priročnika, je dovoljeno voziti tu tudi 90 km na uro, saj na nekaterih odsekih (smer Zg. Bitnje-Žabnica) ni prometnih oznak, ki bi določale omejitve na nižje hitrosti. To sem po nasvetu gospe Tatjane Kocijančič iz MO Kranj pisno povprašal tudi slednjega, a še vedno nisem prejel nobenega odgovora. Zato dajem pobudo svetnikom iz KS Bitnje, da to vprašanje izpostavijo na seji sveta kot svetniško vprašanje in seveda tudi vprašanje, kako bodo letos sanirali to cesto, ki je prepolna ugreznjenih kolesnic.

Pobuda-Hitrost 1.jpg
Trajanje omejitev hitrosti, če se znaki ne ponavljajo.

Pobuda-Hitrost 2.jpg

Pobuda-Hitrost 3.jpg
Smer Zgornje Bitnje – Žabnica (zgoraj) ima drugačne prometno označevalne lastnosti kot smer Žabnica- Zgornje Bitnje (spodaj). Če so pri prvi tudi s prometnimi znaki opredeljeni priključki na javno cesto, pa je pri drugi potrebno opredeliti, kateri priključek je tak, da ni le nekategorizirana cesta oziroma dovozna pot do objekta ali zemljišča, ali kolovozna pot. Ob tem naj dodam še misel, ki je bila izrečena na okrogli mizi MO SDS Kranj, da pričakujejo, da se bodo občani odločneje zavzemali za svoje pravice. Mednje vsekakor sodi tudi varnost. (Foto: Stanislav Jesenovec)




Želim dodati članek | Spisek internetnih strani | www.bitnje.si | Peskovnik
Osebna orodja
Imenski prostori
Različice
Dejanja
Navigacija
notranje povezave
obvestila
Pripomočki